Imatánc

Két napos továbbképzés hitoktatóknak, ifjúsággal foglalkozóknak, közösségépítőknek.

“Legyetek kreatívak, keressétek a hit új ábécéjét!” (Ferenc pápa)

Képzés időpontja: 2021. október 1-2. (péntek 17:00 órától szombat 17:00 óráig)
Jelentkezési határidő: 2021. szeptember 30. (csütörtök)

A képzés díja 15000 Ft, mely tartalmazza a szállás és étkezés (vacsora, ebéd) költségeit is.

Jelentkezési felület

  • Miként támogathatjuk a katekézis iránti érdeklődés felkeltését?
  • Hogyan vonjunk be mindenkit?
  • Hogyan fejleszthetjük gyermekeink érzelmi intelligenciáját?
  • Hogyan fejleszthetjük az egyházi közösségeket, a  zene, a tánc, képzőművészet és szimbólumok segítségével?
  • Hogyan segíthetünk a ránkbízottaknak Láthatóvá tenni  a Láthatatlant! 

Tedd Láthatóvá a Láthatatlant!  – Lélek, Táncra fel! 

Közösségformálás, Multitasking, Kontempláció, Művészetterápia, Érzelmi intelligencia fejlesztés.
Lépések és megállások, Színek és szimbólumok, Csend-zene és imatánc, Szent tér és a megszólító csend.
Képek, hangok, tánclépések, érzékelés.

Mindnyájan, akik a fiatalokkal foglalkozunk, akik a hitet tanítjuk, oktatjuk, átadjuk, találkozunk a szerkularizáció hatásaival, a közönnyel, az érzéketlenséggel, az érdektelen elutasítással. A láthatatlan Istent kell bemutatni, “megtanítani” a gyermekeknek, akit szabad szemmel nem láthatunk, csak a szívünk mélyén tapasztalhatunk meg. Micsoda kihívás ez számunkra: Láthatóvá tenni a láthatatlant!? 

Ebben a két napban egy olyan foglalkozási lehetőséget mutatunk be, ahol a résztvevők a saját életükre és tapasztalataikra  építve kapják meg egy korszerű oktatás-nevelési módszer alapismereteit. Ezeket a képzés után fel tudják használni a hitoktatásban, a fiatalok között végzett szolgálatban, de bármilyen közösségteremtésre irányuló foglalkozás alkalmával.

 A „multitasking” (egy időben egyszerre több dologgal való foglalkozás) során például sokszor nem is tudjuk elképzelni, mi mindenre képesek a tanulók. Az imatánc és a művészetszociológiai elemeket használó képes foglalkozások ötvözése teljesen új távlatokat nyit meg ebben a tekintetben. Miközben hangos zene szól, a tanuló kezében tartja a lelkiismeretét szimbolizáló plüssfigurát, figyel a tánclépésekre a körtáncban, ahol a középen elhelyezett nagyméretű képek, grafikák közül kell kiválasztania, azt amelyik jelenlegi állapotában éppen megérinti. A moderátor a tánc karakteréhez igazodóan rövid mondatokat mond és kérdéseket tesz fel. Ez legalább öt dologra való odafigyelést igényel egyidőben. A résztvevők átélhetik, de legalábbis ízelítőt kaphattak ennek az új világnak az életformájából, ami a gyerekek számára ma már teljesen hétköznapinak mondható. Mostanság egy katekétának nem túl sok választási lehetősége van; Vagy fel tudunk gyorsulni arra a szintre, ahol a tanulók vannak, vagy képessé válunk arra, hogy annyira lelassítsuk őket, hogy el tudjuk érni a szívüket.

Ez a képzés a “lelassításban” nyújt támogatást. Egy vibráló, információ cunamiból, testünk, lelkünk, szellemünk megnyugvásába, elcsendesülésébe, közösség teremtésbe. A zene a tánc a képzőművészet egymásra ható folyamatok, amelyek elősegítik az értelmi intelligencia fejlődését. A közösségben végzett összpontosítás, egymásra figyelés, a szimbólumok használata és az azokhoz kapcsolódó élmények megosztása az érzelmi intelligencia alakulására hat. A szimbólumok és az asszociációs feladatok támogatják a belső felismeréseken keresztüli tanulást és elköteleződést.